Kniha (2022)/Role testování na vysokých školách

Z StaTest

S kvalitou vysoké školy úzce souvisí kvalita studentů, proto se vysoké školy snaží pro studium vybírat nejlepší uchazeče. Ty pak, jako své studenty, připravují na úkoly, s nimiž se budou potkávat v praxi. Musí přitom ověřovat efektivitu vzdělávacího procesu a zkoumají, jak jsou studenti na svoji budoucí roli připraveni. Je zřejmé, že nejlepším měřítkem efektivnosti vzdělávání je úspěch absolventů v praxi. Taková metrika je sice nejobjektivnější, ale prodleva mezi výukou a jejím hodnocením touto formou by znemožňovala udržování účinné zpětné vazby. Abychom mohli výsledky výuky měřit v kratším časovém období, musíme volit jiné cesty. Jednou z nich je testování výsledků výuky, které pokud možno objektivně, reprodukovatelně a spravedlivě hodnotí úroveň dosažených vědomostí a schopností.

Potřebuji testovat. Jak na to?

Potřebujete-li začít testovat:

  1. Přečtěte si celou tuto knihu,
  2. prostudujte základní prameny, z nichž tato kniha čerpá,
  3. naučte se používat statistický jazyk R

... a už se k samotnému testování ani nedostanete.

Celý testový cyklus je komplexní proces, v němž můžete jednotlivé kroky neustále zdokonalovat. Nakonec se stanete uznávaným odborníkem v psychometrii. A proto: potřebujete-li začít testovat, začněte hned. A můžete začít právě psaním testových položek. Nalistujte v této knize kapitolu, která vám pomůže. Vlastní praxe vás posune vpřed více, než sebelepší teorie.


Odkazy

Reference